2015. május 8., péntek

Motivációs tippek

Yitka Winn szabadúszó író és futó írásának szabadstílusú és rövidített fordítását olvashatjátok. Az eredeti cikket itt találjátok: 19 Ways to Stoke Your Running Motivation

Amikor egy pocsék hétvége után elképzelhetetlennek tartod, hogy valaha is fogsz még örömmel és jól futni, akkor ez az írás Neked szól. Az alábbi bevált és jól kipróbált motiváló tippeket olvasva, garantáltan futócipőt húzol, és újra fellángol a futószenvedélyed.

Vannak napok, amikor erőtől kicsattanva, futás utáni vággyal ébredek és alig várom, hogy belebújjak a futócipőmbe és kint legyek terepen.
Egy másik nap pedig csak pizsamában palacsintát eszek, vagy a számítógép előtt ülök és túl későn realizálom, hogy az egész napot a négy fal között töltöttem, nincs erőm elindulni futni.
.
De ha egyszer kint vagyok és futok, persze soha nem gondolom, hogy mekkora hibát követtem el. Épp ellenkezőleg, hálás vagyok, hogy így döntöttem. Ha kicsit is hasonlítasz ezekben a dolgokban rám, akkor néha csak egy kis lökés kell neked, hogy kilépj az ajtón.
Itt van 19 motiváció, amelyek segítenek elindulni a következő futásodra.

  1. Tervezz egy őrült hétvégét
    Néha a motiváció hiánya a futás rutinjából ered. Nem kell ott hagynod a munkát, vagy beköltöznöd egy lakóautóba, hogy élvezhesd a fanatikus futó életérzést. Ehelyett, elég ha szervezel egy túrát egy új helyszínre, akár egyedül, vagy a barátokkal, vagy az egész családdal.
  1. Fedezz fel új útvonalakat
    Ha nem akarsz elutazni, akkor keress a környezetedben új futóútvonalakat. Ha mindig egy irányból futod a köröd, akkor fuss másik irányból. Ha lehetséges, menj futva munkába.
  1. Média ereje
    Soha nem látott mértékben van jelen a média a futás világában is. Magazinok, videók, könyvek, blogok, podcastek segítenek, hogy kilépj az ajtón. Ha készülsz egy versenyre, akkor kövesd az oldalát és meríts ihletet a futáshoz onnan.
  2. Hagyd otthon az órát
    Minél több lépésben készülünk a futásra, annál körülményesebbé tesszük a futást. Néha hagyjuk otthon a kütyüket és csak szimplán élvezzük a sport egyszerűségét.
  3. Alakíts ki útvonalakat
    Vegyünk részt a körülöttünk lévő útvonalak kialakításában és állapotmegőrzésében.
  4. Nevezz be egy versenyre
    Sokunkat motivál annak tudata, hogy 2-3 hónap múlva versenyünk lesz, ez pont az az időtáv, ami belátható közelségben van, ezért nem halogathatjuk a felkészülést.
  1. Állíts fel célokat
    Ne minden versenyről szóljon. Légy kreatív a céljaid meghatározásában. Ahelyett, hogy a tempót, a pulzust, a szintemelkedést vagy az időt nézed, néha engedd meg magadnak, hogy ezeket figyelmen kívül hagyod. Aztán újra előveheted a Stravat és versenyezhetsz a többiekkel.
  2. Készíts motivációs táblát
    A munkaorientált világban oly gyakran használják a motivációs táblát (vision board), miért is ne lehetne a futáshoz is ilyet készíteni? Gyűjts össze inspiráló képeket, idézeteket, írd le a céljaidat és helyezd ezeket egy parafatáblára.
  3. Fuss csapatban
    Nem kerültél be a versenyre, amit kinéztél? Néhány futó barátoddal menjetek el egy külön útra.
  4. Csatlakozz egy futó közösséghez
    Gyakran előfordul, hogy a kilométerek csak úgy röpülnek, ha nem egyedül futunk. Csoportban futni egy nagyszerű élmény; egyszerre lehet sportolni és társadalmi életet élni.
  5. Ne fuss
    Ha úgy érzed, hogy kicsit hullámvölgybe kerültél, akkor ne erőltesd. Próbálj meg más dolgokat csinálni. Ha egy kis szünetet hagysz, a szervezeted erős marad és elkerülöd a sérülésveszélyt is.
  6. Fogadj fel egy edzőt
    Gyakran sokkal nehezebb máson segíteni, mint magunkon. Egy edzésterv segítségével felkészülhetsz a futásokra és kevesebb kifogás lesz a lógásra
  7. Csak nyugodtan
    Hajlamosak vagyunk túl kemények lenni magunkkal szemben mind mentálisan mind fizikailag. A kiégés megakadályozása érdekében, néha vegyük a dolgokat lazábbra. Például fussunk olyannal, aki lényegesen lassabb nálunk, így kontrollálni tudjuk a saját erőnket.
  8. Edzőtábor
    Érdemes elmenni akár egy-két napos edzőtáborba, ahol velünk hasonlóan elhivatott terepfutókkal találkozunk.
  9. Önkénteskedj
    Vegyél részt önkéntesként terepfutó versenyek szervezőjeként. Légy a frissítőpontnál és buzdítsd hangosan a futókat. Könnyen átjárja az embert az izgalom és lelkesedés, amikor több száz energiával feltöltött futóval találkozik.
  10. Vigyázz magadra
    Amikor fizikailag topon érezzük magunkat, sokkal könnyebben a futás lázába jövünk. Egyél jókat, igyál elegendő vizet és aludj megfelelő mennyiséget. Semmi nem öli meg jobban a motivációt mint a fáradtság.
  11. Fedezz fel új zenéket és készíts új playlistet
    Érdemes a futózenénket változtatni, mert ez új lendületet adhat. A zenék sokszínűsége és mennyisége végtelen, a felfedezés pedig új lendülettel jár.
  12. Fuss zene nélkül
    Az érem másik oldala. Ha eddig zenével futottál, próbáld ki anélkül. Figyeld inkább a környezeted hangjait, egy erdőben ez különösen érdekes és változatos. Légy inkább a természet része, ne vond ki magad belőle.
  13. Motiválj valakit
    Saját motivációnk táplálása mások biztatása által.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése