CoffeeRunnerek a Zuppa Trail-en

Szerző: Varga Eszter

Hétvégi hosszúra kerestem egy jó kis helyszínt Budapest környékén. A Vértesben még nem sokszor jártam, mindösszesen két alkalommal: néhány évvel ezelőtt egy nappali és egy éjszakai tájékozódási gyakorlat (túravezető tanfolyam) keretében és idén tavasszal egy hegyikerékpár (MTB) túrát terveztem oda. Az őszi Vértesben viszont még nem jártam, ideje volt felfedezni. A Groove Trails-nek köszönhetően pedig van is egy nagyon jó instant kör a környéken: a Zuppa Trail. Nagyon jó kis útvonalat terveztek, van benne minden, ami változatossá teszi az útvonalat: erdő, mező, patak, szurdok, hegytető, várrom, sasbérc, helyes kis falvak… és az ősznek köszönhetően rengeteg szín és egy kis sár is.

Négyen indultunk útnak CoffeeRUN sporttársak: Timi, Andris és Bálint. Futókirándulást terveztünk és nem pályacsúcsot. Felfedezni és megismerni a környéket. Beszívni az erdő illatát, meglátni az út melletti gombát, felmászni a várromra és megcsodálni az őszi színeket.

Ezúttal nem neveztünk hivatalosan az instant körre (hívhatjuk pályabejárásnak is), de minden bizonnyal visszatérünk még: az úriemberek (Andris és Bálint) tuti rámennek majd a pályacsúcsra, nekem pedig csak szimplán kell ez a gyönyörű hűtőmágnes.

Szárliget nagyon közel van Budapesthez, vonattal is könnyen megközelíthető, de mivel négyen mentünk, pont megtöltöttünk egy autót, így azzal érkeztünk a településre. Vasárnap reggel 9-kor indultunk a Mezei cukrászda elől és nagy szerencsénk volt, ugyanis a héten végig borús-esős időt követően, vasárnapra kiderült az ég: napsütéses friss időben futhattunk. Az út végig jól futható, lankás, ami nekem külön nagyon tetszett, ugyanis ha Budapesten futok, akkor otthonról a hegyre fel kb 6-8 km végig emelkedő. A Zuppa Trail pedig igazi élmény, kisebb emelkedők, elnyújtott hullámvasút, semmi durvulás: 28km 756m össz szintemelkedés.

Bálint, hogy feldobja a futókirándulást (és hogy kellően lefárassza magát - úgy tűnik a csajos tempónk nem fárasztotta őt elég hatékonyan, elkezdte az ösvényeket „kitakarítani”: azaz a fa törmelékeket, lehullott faágakat félredobni az erdei utakról és csapásokról. Szép kis tisztogatást végzett.

A Groove Trails honlapján minden hasznos információ megtalálható: szöveges útleírás, gpx file, látnivalók, vízvételi lehetőség.

Csak ajánlani tudom mindenkinek, aki még nem ismeri a Vértest és annak is, aki igen: szépen megtervezett útvonal szuper látnivalókkal. Mindenképp érdemes nyitott szemmel is végig járni, nem csak a pályacsúcsra hajtva. Sőt, az évszakoknak hála ugyanez az útvonal mindig más arcát mutatja majd.

A vízvételi lehetőség jó helyen van (20.km környékén: Száron egy kék kút), két fél literes kulacs elég volt eddig a pontig.
Szárt elhagyva a fiúk úgy döntöttek, hogy a kör végét megnyomják egy kicsit. Timivel mi pedig kocogtunk tovább a saját tempónkban. A fiúk aztán megvártak… volna a Zuppa tetőn, de mi az eggyel lejjebbi ösvényen kocogtunk el pár fotót készítve. Mint utóbb kiderült, a piros jelzésről érkezve mi eggyel korábbi ösvényen (ez is kék háromszög jelzés) kanyarodtunk balra, mint kellett volna az útvonal szerint, ezért nem a tetőre futottunk, hanem a hegy oldalában kocogtunk el. Itt is nagyon szép volt a kilátás, de mindenképpen érdemes erre figyelni. Csatoltam egy képet a térképről, ahol látszik ez. Eltévedni nem lehet, mert ugyanoda érkezik az alsóbb út is.

A célban aztán kerestük a fiúkat, sehol sem voltak. Néztem az eddig repülőgép üzemmódban lévő telefonomat… (repültünk a cél felé ), Bálint hívott párszor. Visszahívtam, kiderült, hogy ők a Zuppa tetején vártak minket. Végül filmbe illő nagy egymásra találás a célban.

😀
Itt a vége, fuss el véle.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon